måndag 20 april 2015

Mina åsikter om religiös extremism anses av ansvariga inom kommunens socialförvaltning, vara ett hinder för samarbete med en förening som jag är aktiv i.

Den självcensur de vill att jag ska anamma handlar dock bara om islam.

Kristen extremism verkar inte vara något problem enligt ett e-brev jag har fått.

Uppdatering november 2015

Detta är ett oanständigt kryperi för en våldsideologi och efter ett och ett halvt års åsiktsmoratorium, har jag beslutat att hycklarna kan slänga sig i väggen.

Därför skrevs det här här ◄klicklänk och här fortsätter min omvärldsanalys.

Sommaren 2014 meddelade skrivarmuppen Jonas Löfvenberg att han var alldeles nyanställd som praktikant på Enköpingsposten och skulle skriva en artikel om mig.

Han ville göra en intervju för att stämma av några detaljer med mig innan.


Jag besökte redaktionen men han ville inte ha samtalet på redaktionen utan i Fridegårdsparken utanför.


Samtalet resulterade i att Jonas tappade besinningen och resultatet är historia.


En paranoid så kallad partivän, en korrumperad journalistpraktikant och en korrumperande miljöpartistisk politiker kommer snart att hängas ut till beskådan.



-
Ifrågasättande av kristendomen lyfts gärna av de stora nyhetsmedierna SR, SvT, DN, SvD, Expressen och Aftonbladet medan ifrågasättande av islam betraktas som rasism samt kränkande och hets mot folkgrupp.

-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar